Dienst

Internet strategie

De wereld is veranderd

Social Distancing

De uitbraak van COVID-19 heeft duidelijk gemaakt dat het hebben van een goede Internet Strategie nog belangrijker is geworden. Denk aan de website, social media, marketing automation tools, eventuele apps en videoconferencing tools.

Veel grote bedrijven hebben hier al over nagedacht, maar voor degenen die dat nog niet hebben gedaan:

NextSales ondersteunt Start-ups, MKB-bedrijven en Corporates in het bedenken van een Internet Strategie en alles daar omheen.

Hoe bereik je klanten als je beperkt bent in je bewegingen?

Gebruik alle middelen die je ter beschikking hebt

Internet strategie

Internet Strategy for website, social media, apps

Wat is het?

Een Internet Strategie is een plan waarin je vastlegt hoe je bedrijf zichzelf op het internet profileert en gedraagt. Het plan beschrijft welke middelen nodig zijn en hoe het digitale bedrijfsprofiel kan worden vertaald naar klanten.

Niet iedere propositie kan worden verkocht in een webshop en niet iedere doelgroep wil regelmatig geautomatiseerde mails van HubSpot ontvangen

De diversiteit in Europa betekent dat je er niet automatisch van uit kan gaan dat een aanpak die in de Verenigde Staten of het Verenigd Koninkrijk werkt dat hier ook doet.

NextSales bepaalt op basis van een Markt Scan hoe je markt en je concurrentie eruit ziet. Dit geeft richting aan de internet middelen die moeten worden gebruikt om de relevante beslissers (DMU) te bereiken.

Na de Markt Scan, ben je in staat je digitale bedrijfsprofiel te bouwen en de kortste weg naar business in je doelmarkt te bereiken!

Het belang van

Uw website

In hoeverre uw doelgroep zich voor aankopen op het internet oriënteert, hangt af van hun thuisland. In het Noorden van Europa is het gebruik van internet in het aankoopproces meer ingeburgerd dan in het Zuiden. De beperkingen rondom COVID-19 dwingen ook de bedrijven in het Zuiden meer gebruik van internet te maken.

Zeker is dat bijna iedereen in meer of mindere mate zich op het internet oriënteert. 

In de Business to Consumer (b2c) markt verloopt vaak het gehele verkoopproces via het internet.

Ook in de Business to Business (b2b) markt wordt steeds later in het aankoopproces persoonlijk contact met de leverancier gezocht.

Een paar jaar geleden gold een website meer als een business card, waarop een prospect kon nalezen wat uw bedrijf te bieden heeft. Nu bepaalt uw website of u door de voorselectie komt.

Kortom: het hebben van een technisch goede website met de juiste inhoud (content) is erg belangrijk.

Vertaal uw digitale profiel in klanten

Benut uw

website – social media – apps

01

Inhoud

Teksten (content) van goede kwaliteit en in de juiste hoeveelheid zorgen ervoor dat uw website door zoekmachines wordt gevonden

02

Social Media

Maak gebruik van de juiste social media om uw doelgroep te bereiken.

Niet alle Europese culturen zijn hetzelfde

03

Apps

Maak gebruik van apps om:

  • Uw diensten te leveren
  • In contact met uw klanten en prospects te blijven

Het gaat om

Website teksten

Mooie plaatjes en zoek machine optimalisatie (Search Engine Optimization – SEO) zijn allebei zeker belangrijk.

Mooie plaatjes zorgen ervoor dat een bezoeker uw website aantrekkelijk vindt en dus langer blijft.

SEO wordt vaak verward met het ingeven van een paar zoekwoorden in Google Adds. Grote bedrijven die zich op de consument richten hebben hele afdelingen en geven honderd duizenden Euro’s uit aan het voortdurend verbeteren van hun zoekwoorden.

Maar….

De meest effectieve manier om SEO in het Business to Business (b2b) segment te doen is:

Het schrijven van inhoudelijk goede teksten over uw propositie!

Hou er daarbij rekening mee dat in grote bedrijven de persoon die de informatie op het internet verzamelt niet dezelfde is als de persoon die de aankoop goedkeurt.

Schrijf de teksten dus voor de behoeften van die verschillende personen. Bijvoorbeeld in de automatisering verwacht:

  • De gebruiker teksten over hoe gemakkelijk alles gaat werken
  • De IT-afdeling teksten over de standaards en certificeringen
  • Het management teksten over de kosten en baten

Hoe meer relevante teksten op uw website, hoe hoger u in de zoekresultaten belandt!

Mooie foto’s zorgen dat bezoekers langer op uw website blijven. De juiste inhoud (content) zorgt ervoor dat zoekmachines als Google en Bing uw website vinden. Als daarnaast alles technisch in orde is: SSL (beveiligde verbinding met uw website), geen gebroken links, enz. belandt uw website hoger in de zoekresultaten.

Niet iedereen is een geboren tekstschrijver, maar de teksten op uw website en social media zijn zeer belangrijk voor het aantal bezoekers op uw website. Het aantal bezoekers bepaalt hoeveel mensen potentieel om meer informatie vragen of iets kopen.

NextSales kan teksten voor u schrijven en zorgen voor de interne link structuur van die teksten met elkaar. Deze teksten vormen de basis voor een verder optimalisering van uw plaats in de zoekresultaten.

Voeg regelmatig nieuwe inhoud toe

Uw werk aan uw website en social media kanalen is nooit klaar. Het regelmatig toevoegen van nieuwe teksten aan uw website zorgt ervoor dat u hoger in de zoekresultaten belandt. Google beoordeelt onder andere hoe vaak nieuwe inhoud aan uw website wordt toegevoegd.

Voor veel bedrijven is het lastig om regelmatig nieuwe teksten te maken. NextSales biedt u de mogelijkheid om dit aan ons uit te besteden. Op deze manier zorgen wij ervoor dat uw website en social media kanalen relevant blijven.

Hoe zit het met

Social Media

Er bestaan veel verschillende social media kanalen en hun populariteit verschilt per regio. In het b2b segment wordt Linkedin vooral in Noord Europa, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten gebruikt. 

Xing is zeer geliefd in Duitstalige landen (Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk). In veel andere landen wordt vaak van Facebook gebruik gemaakt door b2b bedrijven. Daarnaast zijn er natuurlijk nog veel meer social Media kanalen, denk aan Twitter en Instagram.

NextSales helpt u te bepalen welke te gebruiken!

Als onderdeel van een Internet Strategie of bij de uitvoering van een Leadgeneratie of Sales Outsourcing overeenkomst benutten wij social media kanalen om bezoekers naar uw website te trekken.

Eenmaal op uw website bieden wij uw bezoekers een relevante klantreis zodat zoveel mogelijk bezoeken eindigen in een informatie verzoek of aankoop.

Meer informatie