Over ons – Principes – Geschiedenis – Leiderschap – Duurzaamheid
Over ons
Onze
Geschiedenis
Internet en daardoor de opkomst en exponentiële groei van grote Angelsaksische bedrijven hebben de wereld van Sales & Marketing radicaal veranderd. Binnen Europa, zeker na de Brexit, past de Angelsaksische aanpak lang niet altijd. Het bedrijfsmodel van NextSales is gebaseerd op het respecteren van culturele verschillen en het waar mogelijk benutten van de positieve kanten ervan.
Sinds haar oprichting in 2011, ondersteunt NextSales bedrijven bij het ontwikkelen, bouwen en onderhouden van duurzame commerciële contacten binnen de Benelux en de rest van Europa. Vertrouwen speelt bij veel Europese bedrijven een belangrijke rol als het gaat om het aangaan van zakelijke relaties. Natuurlijk gaat ook in Europa een groot deel van het aankoopproces via het internet, maar zeker wanneer het om grotere beslissingen gaat, is vertrouwen in de zaken partner erg belangrijk.
NextSales levert niet alleen expertise op het gebied van Sales & Marketing. Door de inzet van ons NextSales Ambassador Network zijn wij ook in staat versneld vertrouwen op te bouwen.
Sales & Marketing Diensten & een ondersteunend netwerk
NextSales en het NextSales Ambassador Network
Het NextSales Ambassador Network is in 2015 gestart om het MKB/KMO op een betaalbare manier toegang te geven tot dezelfde soort mogelijkheden als de grote corporates.
Leden van het netwerk zijn ervaren professionals, managers, professoren, entrepreneurs en gepensioneerde militairen en ambtenaren uit Nederland, Belgie, Luxemburg en Zwitserland.
NextSales Ambassador Network
Het idee
Het oorspronkelijke idee achter het NextSales Ambassador Network was: Creëer een gelijk speelveld voor KMO’s (het MKB).
Als grote multinationals hun business met een klant willen vergroten, hebben ze de financiën om lobbyisten en adviseurs in te schakelen. Bovendien kunnen deze bedrijven het zich veroorloven om lange tijd achter een opportunity aan te zitten.
KMO/MKB bedrijven beschikken meestal niet over deze mogelijkheid, terwijl ze vaak over meer innovatieve oplossingen beschikken.
Onze principes
Uitgangspunten

Europa is niet hetzelfde als de Verenigde Staten
De grootste fout die u kunt maken wanneer u zaken probeert te doen in Europa, is denken dat het vergelijkbaar is met de VS.
In de Scandinavische landen zijn deze verschillen misschien niet zo groot, maar zodra je vanuit Nederland naar het Zuiden gaat, kom je in een andere wereld. Mensen spreken het liefst hun moedertaal (dat is geen Engels) en zijn op zoek naar zakenpartners die ze kennen en vertrouwen.
Een van de toegevoegde waarden van NextSales is dat we al een netwerk hebben in deze landen.
Het gaat om wie je kent
Ethiek
Hoe NextSales duurzaamheid nastreeft
Wij ondersteunen de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties (SDGs)
We werken
Duurzaam
- Tijdens de uitvoering van onze opdrachten werken wij op een duurzame manier. Denk aan verantwoord en vooral ook minder reizen
- Bedrijven en instellingen die de 17 doelstellingen proberen te realiseren, bieden wij onze diensten “pro bono” of met een aangepast tarief.
- Via ons NextinVision initiatief helpen wij bedrijven de uitdaging van duurzaamheid om te zetten in kansen!
Natuurlijk zorgen wij voor een zo klein mogelijke carbon footprint. We gebruiken zoveel mogelijk moderne communicatiemiddelen als tele- en video-conferencing om reizen te voorkomen. Voor reizen maken we zoveel mogelijk gebruik van openbaar vervoer. Binnen Europa nemen wij liever de trein en vermijden wij het vliegtuig.
We ondersteunen de
Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties
De Verenigde Naties hebben 17 duurzame ontwikkelingsdoelen gesteld. Het eerste en belangrijkste doel is het beëindigen van extreme armoede. Andere doelstellingen betreffen onder andere de bestrijding van honger, verbetering van de gezondheid, de kwaliteit van – en toegang tot – onderwijs te verbeteren. We dragen alle genoemde doelstellingen een warm hart toe.
Hier volgen een aantal doelen waar NextSales momenteel actief bij betrokken is:
Antwoord op
Veel gestelde vragen
Onze prijsmodellen zijn: Vaste prijs, Kostenbijdrage & Bonus of uurtarief.
Voor Leadgeneratie garanderen we een aantal gekwalificeerde leads.
Voor Sales Outsourcing begrijpen we dat u ons inhuurt om meer business te creëren. Ons model is gebaseerd op een kostenbijdrage en een bonus wanneer u een deal wint.
Als u zich bezighoudt met ICT, Openbare Orde & Veiligheid, Hightech of Consulting, kunnen we dat.
Uiteraard zijn wij ook geïnteresseerd in gesprekken met bedrijven uit andere branches.
Neem contact met ons op zodat we uw propositie en ambities kunnen begrijpen!
We zijn altijd geïnteresseerd in het uitbreiden van ons Ambassador Network. Als je meer wilt weten, bezoek dan onze Ambassador-pagina’s of neem contact met ons op!
Om onze groei te ondersteunen, zijn we op zoek naar partners.
Partners zijn verantwoordelijk voor de verdere groei van ons bedrijf en dat van onze klanten.
Een partner is een ondernemer die opereert binnen het NextSales bedrijfsmodel.
Als u meer wilt weten, bezoek dan de partner program-pagina of neem contact met ons op